W czasach rosnącej konkurencji na globalnym rynku odzieży używanej, właściciele sklepów szukają nowych sposobów wyróżnienia się w gąszczu ciuchlandów, dyskontów, etc. Oprócz reklamy i szeroko pojętego marketingu w prasie, radiu, social mediach, renesas przechodzi sztuka jaką jest „visual merchandising”.
VISUAL MERCHANDISING
Visual merchandising to nic innego jak sprzedaż towaru przy pomocy ekspozycji towaru w witrynie sklepowej bądź też umiejętnym jej rozplanowaniu i rozłożeniu w sklepie czy też na manekinach. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak duży wpływ na sprzedaż odzieży używanej ma jej prezentacja. Kluczem jest to by w umiejętny sposób przyciągnąć uwagę naszych potencjalnych klientów. W dzisiejszym wpisie rozłożymy ten temat na czynniki pierwsze, znajdziecie też kilka ciekawych rozwiązań, które pomogą odświeżyć Wasz sklep z tanią odzieżą w oczach klientów.
GRUPA DOCELOWA
Pierwszym i najważniejszym punktem jest wyodrębnienie grupy docelowej. Uniwersalne podejście do sprzedaży w dzisiejszych czasach jest już z góry skazane na niepowodzenie. Bowiem tyle ile jest ludzi tyle jest gustów. To w jakim miejscu masz sklep i kto do niego przychodzi najczęściej to główne wytyczne, którymi będziemy kierowali się wyodrębniając grupę docelową. Po wydzieleniu tego segmentu możemy wybrać jakie części Twojego asortymentu będą pokazane w witrynie.
PERSONALIZACJA SKLEPU Z ODZIEŻĄ UŻYWANĄ
Kolejnym ważnym punktem jest personalizacja swojego sklepu z odzieżą używaną. Istotą tego punktu jest wyodrębnienie tożsamości Twojego sklepu, określenie jego wyjątkowości. Jeśli jesteś naszym klientem, może to być mocne podkreślenie unikalności marek odzieży amerykańskiej, ich wysokiej jakości czy też wyprzedzających Europę trendów. To jaki towar pojawi się w sklepie określi Waszą tożsamość na rynku.
SPÓJNOŚĆ BRANDINGU
Następnie warto zwrócić uwagę na spójność brandingu swojej firmy. Logotypy, kolorystyka, kreacja w social mediach to niezwykła wartość, która składa się na budowanie Twojej osobistej marki. Kluczem jest tu spójność i konsekwencja! Tak samo Visual merchandising jako sztuka przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta może zarówno zachęcić do zrobienia zakupów jak i odrzucić od przekroczenia progu sklepu, dlatego też warto poświęcić czas na jej kompozycję.
TECHNICZNE WYMAGANIA
Techniczne wymagania odnośnie witryn zależą od możliwości Twojego sklepu. To czy staną w niej manekiny, czy regały z wieszakami to tylko i wyłącznie kwestia przystosowania Twojego sklepu. Jeśli nie mamy okna wystawowego możemy wyjść z witryną przed sklep, ustawiając przed drzwiami wejściowymi manekiny czy też potykacze z ciekawymi sloganami. Jeśli planujesz przeceny towaru, warto zawrzeć taką informację w witrynie, to może przyciągnąć kolejnych klientów, tzw: łowców promocji.
CO POWINNO ZNALEŹĆ SIĘ NA TWOJEJ WYSTAWIE
Witryna jako wizualne zaproszenie do Twojego sklepu powinna na pierwszy rzut oka przedstawić co możemy znaleźć w sklepie. Czy będzie to odzież używana damska, czy może znajdziemy tam coś dla Panów, czy dzieci- to powinno być widocznej już przy wejściu do sklepu. W zależności od grupy docelowej, na manekinach możemy pokazać zarówno eleganckie sukienki i garsonki, jak i młodzieżową konfekcję czy też sportowe propozycje. Witryna sklepu z tanią odzieżą powinna być minimum raz w tygodniu zmieniana, a już co najmniej przy każdej dostawie nowego towaru. Ciekawym smaczkiem, który można nadać witrynie jest jej sezonowość, czyli zmiana jej „tła” ze względu na okoliczności, np. eleganckie biało/czarno/granatowe zestawy z okazji pierwszego dnia szkoły, zarówno dla dzieci jak i rodziców, złoto, bordowa kolorystyka na przywitanie jesieni, czy też świąteczna dekoracja w grudniu- to wszystko stworzy unikatowy klimat Twojego sklepu.
W kolejnym wpisie dowiesz się jaki wpływ na sprzedaż mają warunki panujące w sklepie oraz układ produktów. Poznasz też triki sprzedażowe, które pomogą znacznie zwiększyć obroty w sklepie. Podsuniemy też kilka pomysłów jak w unikatowy sposób dotrzeć do większego grona odbiorców.
Zapraszamy również do kontaktu, Nasi klienci zawsze mogą liczyć na fachowe doradztwo zarówno w sprawie towaru (odzieży używanej na wagę) jak i szeroko pojętej reklamy i marketingu ich sklepów. Wasz sukces jest również naszym sukcesem !