YIN i YANG czyli balans między odzieżą SORTOWANĄ i NIESORTOWANĄ

Sklepy z odzieżą używaną od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Z jednej strony można zauważyć stały wzrost klientów odwiedzających wyżej wymienione sklepy, z drugiej zaś strony ich właściciele stoją przed nie lada wyzwaniem biorąc pod uwagę ciągle wzrastająca konkurencję. Czynnikiem, który może wyróżnić Twój sklep od innego ciucholandu jest przede wszystkim wyjątkowość i jakość Twojego towaru! Tu pojawia się pytanie, w jaki towar najlepiej jest się zaopatrzyć.
W zależności od potrzeb prym wiodą dwie możliwości: odzież sortowana i/lub odzież niesortowana. W dzisiejszym wpisie szczególna uwagę zwrócimy na ich specyfikację.

Jak podaje słownik języka polskiego, wywodząca się z Chin filozofia YIN i YANG oznacza wzajemne oddziaływanie dwóch przeciwstawnych i dopełniających się sił. Przenosząc to na pole handlu odzieżą używaną możemy YIN i YANG przypisać odzieży sortowanej i odzieży niesortowanej, potocznie nazywane SORT/NIESORT.

Wyróżnić możemy 4 kluczowe założenia:

1. Yin i yang nie wykluczają się wzajemnie (Odzież używana sortowana i niesortowana nie wykluczają się wzajemnie)

Właściciele sklepów z second hand’em wcale nie muszą wybierać pomiędzy zakupem odzieży używanej sortowanej i niesortowanej, wręcz przeciwnie! Główną zaletą zaopatrzenia sklepu zarówno w sort jak i niesort jest dywersyfikacja towaru. W NIESORCIE znajdziemy odzież zarówno jakości PREMIUM/CREAM, jak i I czy II gatunki (w tym odpad), wszystkie sezony, ubrania damskie, ubrania męskie, oraz dziecięce. Faktem jest, że zarówno jakość, sezonowość jak i podkategorie są wielką niewiadomą w każdym big bag’u, warto dlatego po pierwsze zdecydować się na współpracę z zaufaną hurtownią, która dba o stałą jakość towaru, a po drugie warto zaryzykować kupno większej ilości, bowiem jest wtedy największe prawdopodobieństwo zróżnicowanego towaru. Cena zdecydowanie rekompensuje to „ryzyko” – odzież niesortowana na wagę jest zdecydowanie tańsza od asortymentów sortowanych. Zyskujemy urozmaicenie towaru przy zachowaniu relatywnie niskiej ceny. Można pokusić się więc o zakup odzieży niesortowanej, następnie jej ocenę i dokupienie towaru sortowanego, którego zabrakło w towarze np. po przesortowaniu oceniamy, że większość towaru to odzież męska i dziecięca, zatem dokupujemy brakujące asortymenty odzieży damskiej.

2. Yin i yang są współzależne (Sort i niesort są współzależne)

Odzież sortowana nie może istnieć bez odzieży niesortowanej. Dzieje się tak, dlatego że to właśnie ze zbiórek bezpośrednio powstaje NIESORT, natomiast na dalszym etapie z niesortu powstaje SORT. Ta współzależność ma odzwierciedlenie w Państwa towarze. Musimy pamiętać o tym, że towar sortowany przechodzi przez wiele rąk nim dojdzie do „zapakowanego worka”. Na to co się w nim znajdzie ma wpływ wiele osób, a jak wiemy ile osób tyle opinii i gustów. Kto zna Waszego klienta lepiej niż Wy? Nikt, dlatego kupując niesort to Wy macie wpływ na to co się znajdzie w danych asortymentach na pułkach sklepowych, a nie polegacie na guście i kompetencjach pracownika sortowni.

3. Tak yin jak i yang jest podzielne (Odzież używana sortowana i niesortowana dzieli się na wiele asortymentów i gatunków)

Każdy aspekt odzieży sortowanej lub niesortowanej można dalej podzielić na mniejsze składowe. Dla przykładu, w towarze niesortowanym znajdziemy mix odzieży. W każdym big bag’u znajdziemy inne asortymenty, jakości (OUTLET, PREMIUM/CREAM, I i II gatunek, odpad) oraz sezony, z których łatwo możemy wybrać poszczególne kategorie. Daje nam to dużą dowolność w wyborze asortymentów na sklep.

4. Yin i yang wchłaniają i jednocześnie podtrzymują się wzajemnie (Sort i niesort idealnie równoważą ofertę sklepu z odzieżą używaną)

Sort i niesort znajdują się zwykle w stanie równowagi – kiedy zapotrzebowanie na jedno wzrasta, drugie zazwyczaj maleje, dlatego tez jako właściciele jesteście w stanie ławo balansować między jednym, a drugim. Korzystając zarówno z sortu jak i niesortu macie możliwość balansować ceną, a co za tym idzie maksymalizować korzyści i minimalizować koszty!

Odzież niesortowana to produkt dobrze znany od lat. Jest to ciekawa alternatywa i/lub uzupełnienie towaru sortowanego, który jest zdecydowanie droższy. Decydując się na zakup, warto przede wszystkim skierować się do zaufanej hurtowni, która jest na rynku od lat.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz fachowego doradztwa skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: 789 366 012 lub odwiedź nas w naszym magazynie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *