Hurtownia odzieży używanej – jak znaleźć najlepszą?
Zarówno początkujący przedsiębiorcy działający w branży odzieży używanej, jak i właściciele sklepów, którzy są już na rynku kilka lat, muszą stale zaopatrywać się w nowy towar. Zatem muszą mieć sprawdzoną i zaufaną hurtownię. W niniejszym artykule opowiemy czym się kierować przy wyborze hurtowni, na co zwracać uwagę – i wreszcie – jak wybrać taką, która spełni nasze oczekiwania.
Dobra hurtownia – czyli jaka?
Choć trudno jednoznacznie odpowiedzieć na postawione pytanie, bowiem poszczególni przedsiębiorcy mogą mieć różne potrzeby i oczekiwania, to postaramy się udzielić kilka wskazówek.
Aby hurtownia odzieży używanej zyskała miano dobrej, z pewnością powinna mieć towar bardzo zróżnicowany, a zarazem wysokiej jakości. A to oznacza, że zaopatrujący się tam właściciele sklepów czy stoisk z second handem znajdą odzież damską, męską, młodzieżową, dziecięcą. A wszystko zapakowane w worki o zróżnicowanej wadze; sortowane wg asortymentu lub niesortowane i pochodzące z tzw. zbiórki D2D czyli „door to door” – od drzwi do drzwi.
Odbiorca powinien mieć zaufanie do hurtownika, a aby je zdobyć, współpraca winna układać się wzorowo. Zamówiony w hurtowni towar nie może być wadliwy, i przygotowany do odbioru lub wysyłki w dniu do tego umówionym. Wielu właścicieli second handów stawia na zróżnicowany asortyment i w swoich sklepach ma także pościel, koce, narzuty, firany, zasłony, obrusy, zabawki, dodatki do garderoby, torebki, buty, itp. A jeśli tak, to szukając dobrej hurtowni, postawią na taką, która w każdej chwili zaoferuje im sprzedaż takiego asortymentu.
Kilka lat na rynku i dostępność online
Przy wyborze hurtowni warto także zwrócić uwagę na to, jak długo działa w branży. Hurtownia odzieży używanej, która działa na rynku 5, 10 czy 20 lat z pewnością może zaoferować zróżnicowany towar w dowolnej ilości. Właściciel takiej hurtowni zapewne zdążył poznać oczekiwania swoich klientów. Ponadto ma doskonałe kontakty w branży, wiele przetartych szlaków, a ich dostawcy są sprawdzeni. Ponadto, początkującym właścicielom sklepów lub stoisk na targach i bazarach właściciele dobrych hurtowni, służą radą i pomocą. Nie bez znaczenia jest także, dobry i łatwy kontakt telefoniczny z hurtownią, a także ten online. Nowoczesne hurtownie mają w zakładkach swoich stron internetowych formularz zamówienia, dzięki czemu można zamówić interesujący nas towar w dowolnym czasie. Co ważne, w każdej dobrej hurtowni towar przed wysłaniem można obejrzeć. Wiele hurtowni oferuje także błyskawiczny kontakt telefoniczny – wystarczy w odpowiednim formularzu zostawić swój numer telefonu, a pracownik oddzwania i omawia interesujące nas zagadnienia.
Stali klienci są doceniani
Z punktu widzenia właściciela sklepu z odzieżą używaną, najlepsza hurtownia to taka, która – oprócz tego, że ma doskonały towar – oferuje także rabaty i zniżki dla stałych klientów. Warto więc zapytać na wstępie, czy będąc stałym klientem można liczyć na rabat. Ponadto, stali klienci w wielu hurtowniach mają przywilej rezerwacji towaru.
Wybór marek i krajów
Zanim ostatecznie zdecydujemy się na wybór hurtowni, warto zastanowić się nad markami odzieży, które nas interesują lub wyborem krajów z których chcemy sprzedawać odzież. Jedni przedsiębiorcy wybiorą marki i odzież europejską, inni amerykańską.
A zatem, dobra hurtownia odzieży używanej, to taka, która ma przejrzystą ofertę (także cenową), wzorowo realizuje zamówienia, ma sprawdzonych dostawców, dobrze sobie radzi na rynku odzieży używanej. To także pozytywne opinie odbiorców.