Jakie są zalety odzieży sortowanej i niesortowanej?
Otwierając sklep z odzieżą używaną wielu właścicieli sklepów zastanawia się nad asortymentem odzieży, jaka powinna znaleźć się w ich sklepie. Znakomita większość przedsiębiorców dostrzega zalety jakie daje dywersyfikacja zamówionego towaru. Daje to oczywiste korzyści w postaci przyciągnięcia klientów, którzy mają różne oczekiwania, co do nabywanej odzieży.
W tym artykule opowiemy o zaletach odzieży sortowanej i niesortowanej.
Odzież na każdą kieszeń
Wskazując zalety sklepów z second handem nie sposób pominąć jednej, najważniejszej zalety: to odzież na każdą kieszeń. A skoro tak, to niezależnie od tego jakim portfelem dysponujemy, powinniśmy znaleźć coś dla siebie.
Aby zaspokoić potrzeby, gusta i oczekiwania klientów, właściciele sklepów i stoisk z odzieżą używaną sprowadzają do swoich sklepów odzież sortowaną i niesortowaną. Obie kategorie mają swoje zalety.
Odzież sortowana
Do tej kategorii zalicza się m.in. odzież cream – czyli wysokiej jakości odzież damską, męską, młodzieżowa, dziecięcą. Zawsze modna, oryginalna, często z metką (nowa).
Z całą pewnością najważniejszą jej zaletą jest wysoka jakość i to, że potencjalny klient nie musi już ważyć upatrzonej sztuki – są one wycenione i mają sklepową metkę. To z punktu widzenia klienta.
Dla właściciela sklepu czy stoiska, odzież sortowana oznacza towar nieuszkodzony, zdezynfekowany, zawsze tej samej – wysokiej jakości. A także to, że można zamówić np. jeden worek odzieży z Europy np. z Dani, Niemiec, a drugi z USA. Ponadto, zamawiając tego typu odzież w hurtowni, można zaznaczyć, że interesuje nas np. wyłącznie odzież sortowana damska czy męska. Co ważne – w dobrej hurtowni – przed zakupem można zajrzeć do worków i ocenić odzież.
Odzież niesortowana
Odzież niesortowana to nie lada gratka dla prawdziwych szperaczy.
Należy z całą mocą podkreślić, że w tej kategorii można znaleźć „prawdziwe perełki”. Zwłaszcza, gdy jest to pierwszy dzień dostawy do sklepu i cena wówczas jest wprawdzie najwyższa, ale warto poświęcić trochę czasu, wysiłku i uwagi, aby wyszukać markową koszulę, bluzkę czy spodnie.
Z punktu widzenia właścicieli sklepów i stoisk, odzież niesortowana czyli tzw. niesort, to możliwość wygenerowania większego zysku.
A zatem, jeśli myślimy o zmaksymalizowaniu zysku, to warto wybrać odzież niesortowaną, zwłaszcza, jeśli mamy dużą powierzchnię sklepu i dodatkowo możemy także wygospodarować powierzchnię na odzież sortowaną.
W hurtowni, cena na tego typu odzież jest dużo niższa, niż w przypadku odzież typu cream, a popyt wśród klientów nie maleje. Zapewne wynika to z prostego rachunku ekonomicznego: poświęcić trochę więcej wysiłku na szukanie, ale kupić możliwie najtaniej markową i w dobrym stanie odzież.
Klient chce mieć wybór
Jak wspomniano wyżej – w przypadku sklepu z dużą powierzchnią (choć i w mniejszych sklepach to rozwiązanie ma sens) warto postawić zarówno na odzież sortowaną, jak i na tzw. niesort. Tak, aby klientki i klienci o różnych gustach i oczekiwaniach mogli znaleźć coś dla siebie. A jak wiadomo to oni kształtują popyt na dany towar.
Wybór odzieży wyłącznie sortowanej lub wyłącznie niesortowanej lub obu tych, będzie oczywiście uwarunkowany powierzchnią sklepu, wielkością miasta w którym prowadzić będziemy swój biznes oraz zasobnością portfela naszych klientów.